2012. október 8., hétfő

Pulzusmérő

Végre vettem!
Eddig is tudtam, hogy hasznos egy kacat lenne, de sajnos csak tizenezer forintokban mérhető árakon találtam normálisakat. Meg persze ott volt még a vaterás-ebayes párezer forintos, amihez alkalmanként az embernek az ujját kell szorítani, és a bizonyos időközönként mért adatokat átlagolja, számolja, viszonyítja, stb. Mondani sem kell, ez eléggé amatőr megoldás. Nem folyamatos, nem pontos, és ráadásul baromi kényelmetlen is percenként agyban azért megállni 3-3 másodpercre, hogy odanyomd az ujjad.



Most végre találtam, és ráadásul meglepően jutányos áron, 3300 ft-ért, a tescoban, egy lépéssel fejlettebb, mellpántos verziót.
Hiába szidják, nem az a lényeg, hogy teszkós vagy mittoménmilyen, hanem hogy hol és hogy mér, és az olcsóbbak közt ez az egyetlen mellpántos, amennyire én körülnéztem.
Szerintem akinek polarra vagy garminra nincs pénze (eléggé valószínű), annak tökéletesen megéri, a hozzávetőleges kalóriaszámolgatáshoz képest ez is hatalmas előrelépés, magasvérnyomásos edzőknek meg különösen ajánlott a használata, tekintve hogy szűkek a biztonságos tartományaik.

Alapból persze sima óra, perc, másodperc, hónap, nap, év. Stopper, visszaszámláló. Aztán erőnlétmérő, öt perc különbséggel mért két adatot vet össze. Továbbá ugye pulzusmérő, beállítható a biztonságos tartomány, amiben edzeni kívánunk, ennek felső határnál való (vagy beállítás szerint alsó, vagy mindkettő) elhagyására figyelmeztet is, csipogással, nehogy összeájuljuk má' magunkat. Vagy okádjuk a megerőltetéstől. Ja, egyébként vízálló:D
Méri az eltelt idő és a pulzus arányában elégetett kalóriákat és zsír grammot, aminek nem tudom mi értelme van, mert egy értelmes ember elosztja 9-cel a kalóriát és már meg is kapja az értéket, és egyébként sincs semmi, mert azért nem ilyen egyszerű, hogy az izom levesz egy zsírt a polcról, és akkor a polcon a továbbiakban eggyel kevesebb zsír van már. Na de mindegy, ez biztos az ilyen cosmopolitanen nevelkedett almadiétás rétegnek szól.
A riasztás funkció is alap, nehogy megfeledkezzünk az edzésről, vagy ilyesmi.
Van hozzá természetesen a mellpánt, ami ránézésre eléggé gyenguszka gumipánton van, úgyhogy előfordulhat, hogy ezt hamar cserélni kell, de megoldható természetesen a pánt cseréje. egész kellemes érzésű, tapadós szilikon maga a mérőeszköz.
Jár még egy óratartó izé is hozzá, amivel a gépet biciklikormányra tehetjük.

Összességében nekem tetszik, kipróbáltam, jól működik, a számolt értékei is egészen kellemesnek tűnnek. Szóval, szerintem, ez egy best buy.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése