2012. október 6., szombat

Az eddigiek és a célok

Úgy február óta foglalkozom a dologgal, hogy valami baj van.
Elsősorban a vérnyomásommal, vagyis, az egészségemmel, nem kifejezetten a súlyommal, bár mindig is kicsit husis voltam, azért volt alatta- egy nőhöz képest- elég adag izom is, hogy ne nézzek ki daginak soha. Ennek ellenére a "jómód", hogy tudok főzni és szeretek is, van kinek is, plusz a stressz, amit elég gyakran piálással oldottam, elég szépen megvastagított, és az egészségemet is próbára tette. Így neki kellett állnom valaminek, amit csinálhatok ellene.

Tavasszal még a böjt körül keringett a dolog, felhagytam a húsevéssel egy időre és teljes kiőrlésűt ettem mindenből. Időszakos megoldásnak jó volt, de komoly változást nem hozott, holott alkalomadtán még futni is mentem. sajnos még nemigen tudtam, hogy mit és hogyan csináljak, no meg célom sem volt.

Nyár elején fajult el a dolog, a tolmácsképzős felvételi és sok egyéb (kollégium....) stresszfaktor miatt megint sokat ettem, körültekintés nélkül, és ismét rengeteget ittam. Aztán három, ájuldozással töltött nap után úgy döntöttem, valamit tennem kell. 83 kg voltam.
Elkezdtem MRPket inni, ezt jórészt házilag oldottam meg, fehérjepor, szójatejpor és zabkorpa vagy zabpehelyliszt összekeverésével. Elhagytam az alkoholt, a tejfölt, a majonézt (nálam temérdek fogyott!). Bénán-bénán, de elkezdtem súlyzózgatni is. Ekkor még egy fekvőtámaszt nem tudtam megcsinálni.
A nyarat alacsony kalóriás, alacsony zsíros, magas fehérjés "diétával" és a házi fehérjéimmel töltöttem, valamint egy nagyon kezdő, összeeszkábált edzéstervvel, súlyzókkal. Háromkilós súlyzókról alig egy hónap alatt nőttem fel öt és felesekre. Ekkorra már vesztettem kb. 8 kilót, ennek jó részét két hónap alatt.

Augusztus elejére jutottam el oda, hogy a builder.hu -t (hatalmas köszönet a staffnak!) szinte kitanultam, kívülről fújom oda-vissza, még azt is, ami nem rám vonatkozik, mint a tömegelés, meg bedurrantók, meg mittudomén.
74 kilósan elkezdtem az Amerikában egyik leghíresebb, és legkeményebbnek titulált otthoni fitnesszt, az Insanityt, mint az első komoly edzésprogramot. Étkezésem már szinte tisztán testépítő, csak gyorsítani akartam a dolgon egy kis low-carbbal is.
sciteces whey professionalt fogyasztottam ekkor már rendszeresen edzések után, és a full burn zsírégetőből is napi 3 szemet szedtem.

Ez egy egészen pontosan 64 napos, szintfelmérőkkel tarkított, hosszúra nyújtott intervallumedzés- program. Intervallumedzések pont arról híresek hogy rövidek és hatékonyak, elég 10 perc az egy-perc-sprint-fél-perc-sétából, így is az egyik leghatékonyabb dolog amit tenni lehet futás címszó alatt. Hát ez hosszú. Sok. Sok váltással. Kevés pihenővel. És ráadásul nagyon sok plyoval. (a plyo a test saját súlyát kihasználó edzésmódszer, sok benne az ugrás és a lendület, hiszen éppen a hirtelen, nagy erejű mozgásnak ellenálló izom fejlődik a legjobban). Fárasztó, kemény, de nagyon-nagyon hatékony. Nemcsak fogyás, hanem állóképességjavításra is- és mi kellene jobban annak az egyetemistának, aki már öt éve nem futott 17 másodpercnél többet, azt is csak a busz után?

Most vasárnap végzek az insanityvel. 67 kg vagyok. 10 km-t egyhuzamban két óra alatt lesétálok. 3 kmt egy lendületből 14 perc alatt le tudok futni, ami egyéni csúcs. Fontos megjegyezni hogy nulláról kezdtem! csak az insanity után már 12 teljes, szabályos fekvőtámasz megy egyhuzamban. már hétkilós súlyzókkal csinálom a 30 ismétléses szetteket. XL-es méretről M-esre estem. A 42-es nadrágjaim leesnek, a 40-esek újra jók, de öv kell beléjük, legutóbb a boltban 38-asat próbáltam. jó volt.

Rájöttem, hogy nem feltétlenül a szigorú low-carbozás a hatékony. Sokkal jobbat tesz az ember szervezetének, és lelkiállapotának is, ha olyan közepes carbot tart, persze pihenőnapokon módjával. Így pár nap pihenő után, a következő edzéstervem mellé már máshogy fogok étkezni. Még mindig magas fehérje- és alacsony chval, de okosabban. sokkal. és kevésbé önynomorítóan.
Eléggé megváltozott a célom is. Rájöttem, hogy mekkora örömet okoz nekem a mozgás, ami soha nem tapasztalt élmény volt. (ugye, a gimnáziumi karikásostoros, kötélmászós, bakugrós, körbekörbefutós, megalázó tesiórák!) Rájöttem hogy erős vagyok, izmos vagyok, hogy sokkal szebb is lehetek, ha önbizalmam van, és így szerezni fogok! Teljes testátépítést tervezek tehát, így egy jól kitalált szálkásító diétát, stacket és edzéstervet szereztem be a bodybuilding.com oldalról.
Már nem a "65 kilós álomsúly" körül keringenek a gondolataim, mert már tudom, hogy ez nem jelent semmit. Többre értékelem már a formát, az izomtömeget, jobb indikátor számomra a testzsír% a BMI-nél, jobban tudom mit kell enni és mit nem, és jobban, sokkal jobban tudom, hogy mi az igazi fogyás titka, mert bármi is van, a világ még mindig azt hiszi, hogy a turbó diéta és az acai berry az.

Nagyon megváltoztam, és ez tetszik. És az, hogy a körülöttem élők is látják, hogy hogyan csinálom, még jobban- hiszen eloszlatni az előítéletet, hogy a fogyás az anorexia, a testépítés meg dopping, mindennél többet számít. Nemcsak nekem, mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése