2013. március 7., csütörtök

Kókuszzsír csokoládé (keto/low carb)

A kókuszzsír a legkedvezőbb fajta zsír (közepes szénláncú), szénhidrátok gyorsaságával hasznosul, több energiát tartalmaz, és inzulinreakciót nem vált ki, így nem gazdagítja a zsírpárnáinkat sem. A ketogén diétához pedig különösen alkalmas, mert pont ezen tulajdonságánál fogva elősegíti a zsír alapú energiagazdálkodást a szervezetben. Ehhez persze elegendőt kell bevinni belőle- erre tökéletes ez a fantasztikusan finom, lágy, kókuszos aromájú csokoládéfalat.

KÓKUSZZSÍR CSOKI


egy 12 mélyedéses IKEA jégkockaformához:
- 1 ek. mandula/mogyoróvaj
- 1 ek. zsíros, sötét holland kakaó
- 30 gr. vaj
- 2 nagy ek. szilárd kókuszzsír
- eritritol vagy egyéb édesítő ízlés szerint

A kimért hozzávalókat egy tálkába tettem, megmikróztam kicsit és simára kevertem. Eztán belekanalaztam a jégkockaformába, majd megfagyasztottam- eléggé olvadékony, hűtőben is tartható, de mélyhűtéssel tartva könnyebb megenni-kevésbé olvad! :)

1 halacska: 59 kcal, minimális CH (mind rost) és fehérje, 6 gr zsír

Tökéletes energiafalatka, 2-3 dbbal egy edzést 100%-osan végig lehet tolni!

Különösen finom lehet még egy kis kókuszreszelékkel és vaníliával kakaó helyett.

eredeti recept:  fat bombs!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése