2012. szeptember 24., hétfő

A kedvenc rántottám

Uh de szar így az új blogger. na mindegy, felülemelkedem.

Szóval, a kedvenc rántottám. Így a legtutibb szerintem. A brokkolicsíra nem kötelező elem, az most csak hívság:) (le volt félárazva egy bazinagy doboz, 250ftért hülye leszek otthagyni:D inkább erre költök 250-et, mint egy óriás mars szeletre...)



- 3 boldog tojás
- fél pritaminpaprika
- 3 szelet pulykamellsonka (én a száraz fajtát szeretem, ami még úgy is néz ki, mint egy nagy darab hús, nem ilyen darálékpempő, de mondjuk a maszek hentestől való füstölt malaccomb-sonka sem utolsó, ha minőségről van szó! és az még nem is drága)
- egy hüvelykujjnyi emmentáli sajt
- 1-2 tk. olívaolaj

Először is felkockázom a paprikát, majd egy nagyon jó teflonserpenyőbe (hogy ne ragadjon le semmi) pici olajat öntök, aztán 1-2 perc alatt megpirítom a paprikát. Ráhintem a felaprított sonkát, és azt is megpirítom. Ezalatt jól felverem a tojást, és a picire kockázott sajtot is belekeverem. Ekkor, ha olyan kedvem van, néha aprított bazsalikomlevelet is szórok bele, de most a csíra miatt nem. A nagyon forró serpenyőbe egyzuttyra beleöntöm a tojást, és rögtön kisebbre is veszem a lángot. Megvárom, míg a széle elkezd szilárdulni, és akkor, a közepe felé, toló mozdulatokkal "kotrom" a szélét, és hagyom hogy a folyós része lefusson a serpenyőbe, a völgybe. Így a teteje lágy marad, de nem lesz sületlen, mert: Amikor már késznek tűnik, csak a teteje "nyálkás", lezárom a gázt, és a falapáttal megfordítom az egészet. Így a serpenyő melege kellemesen lágyra, melegre "süti" a folyós részt, mégse marad taknyos. Többévnyi rántottasütés után dolgoztam ki a tökéletesen lágy tojásrántotta titkát, ami nálam ez, de ha valakinek van még tippje, szívesen fogadom:)
Természetesen aki jól megsütve szereti, nyugodtan forgassa sülés közben is a darabokat. de azt mondják, kicsit lágyan a legjobb ízű, és valóban, a tojássárgája jellegzetes íze igenis kiérzik, és én ezt nagyon szeretem:)

Tudom, ez nem annyira recept. De a nutellás/kakaós/sajtos tészta sem az, mégis fenn van pl nosaltyn és ajnározzák:D:D Úgyhogy nem szégyellem magam:)

1 megjegyzés:

  1. Igen is nagyon jó kis recept!!!
    Nagyon TECCCCCCIK az elkészítés tudományos részletes leírása!!

    VálaszTörlés