2012. július 30., hétfő

Mandulavaj

Nem is kellene ehhez bejegyzést írni, mert olyan pofátlanul egyszerű, de annyira piszokfinom, hogy na, mégis!
A mandula magas rost- és fehérjetartalmú mag, tele jóbarátzsírokkal, és az amcsi kaja- testépítő- és fitnesszblogok tele vannak vele. Olyannyira, hogy a sok kívánatos kép láttán egyszerűen nekem is készítenem kellett! :)

MANDULAVAJ


25 dkg mandula, a barna papírhéjával együtt.
csipet só
negyed teásknanál fahéj, de szerintem kardamommal is isteni lehet, de natúran is remek:)

A mandulát tíz perc alatt megpörköltem, közepesen forró sütőben. Majd késes aprítóba tettem, és daráltam, daráltam, daráltam, amíg a gép csak bírta- elég sokszor meg kellett állnom azért. Meg lekapargatni az oldalát. Mikor már hullámzik, akkor tettem bele a sót és a fahéjat, és ettől még érdemes kicsit pörgetni, mert kicsit visszaszilárdul úgyis.
Nagyon finom, leheletnyi fahéjas, tapadós krém, prökölt mandula-marcipán utóízzel, szerintem mesés:)
25 deka mandulából 25 deka, kb. 2 deci krém lett.

Földimogyoróvaj is ugyanígy készül, és láttam kókuszvajat is, azt is ki kell próbálnom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése