2011. április 1., péntek

Extrahiper-reformos zabpehelykeksz, és kontra: a karamellfagyi

Szakdogázom, suliba járok, könyvtárazok, és természetesen, ha valaki úgy étkezik, ahogy pillanatnyilag én, akkor a városban semmit, de semmit nem kap enni, kivéve a lipóti pékséges tönkölykockát és fittness croissant-t, és néhány vegabár méregdrága kajáit. Úgyhogy kénytelen vagyok betárazni néhány apró falatkát, ha már a szendvicskészítéshez lusta vagyok...meg azt nem is lehet suttyomban elnyammogni a könyvtárban:D És, mivel a DM-es tönkölykeksz meg hasonlók hosszú távon drágák, utánanéztem egy nagyon-nagyon egyszerű zabkeksznek, ami alig használ...bármit is. Nosaltyn találtam, de máshogy fűszereztem.

ZABKEKSZ
- 250 gr. zabpehely
- 1 dl méz
- 10 deka teljeskiőrlésű tönkölyliszt
- fűszerek ízlés szerint, én egy-egy erős tk. gyömbérport, fahéjat és ánizst javaslok
- 1 szűk tk. szódabikarbóna
- 1 tojás (biztos jó ebbe is a lenmagos megoldás)
- 10 deka margarin/ vaj (nomrális esetben vajpárti vagyok, nem nagyon szeretem a műanyag cuccokat, de most margarin került bele, noha tudom, lett volna jobb választás is, talán joghurttal kéne kipróbálni)

Előbb összekevertem a száraz hozzávalókat, majd összegyúrom a margarinnal, tojással és mézzel a tésztát. Kicsit törős, morzsálódós lett, de sütéskor összeállt: golflabda méretű golyókat sütőpapírra lapítottam, és nem totálforró, de azért jó meleg sütőbe tettem. sajnos a kolis sütő nem mutatja, hogy hőfokilag vagy akárhogyan is hol tart. De kb. 10 perc alatt kisültek. Kicsit alulfűszereztem, de most már a javított mennyiségeket adtam meg. Olyan igazi éhségűző keksz, negyed óra alatt kettőt elcsámcsog az ember és vagy megunja, vagy jóllakik mert annyit nyelt:D

EDIT: most már tojással, mogyoró/mandulavajjal és eritritollal vagy liszt és édesítő helyett is fehérjeporral készíteném.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése