2011. április 20., szerda

Egyszerű fehérboros sült csirke

Hazaértem húsvéti szünetre. És ilyenkor én főzök itthon. Ezzel is segítve legalább, mert igenis hatalmas segítség, hogy nem kell anyának minden este előre főzni másnapra. Friss is, na meg jó, hogy neki is könnyebb.
Ma ezt készítettem. (mert nem tudom egy marengoi csirkéhez mit szóltak volna, pedig nagyon jár a fejemben a dolog)

FEHÉRBOROS SÜLT CSIRKE
- egy csirke, alkatrészeire robbantva (kivéve a háta)
- rozmaring, majoranna, kakukkfű, kevéske zsálya
- só, bors
- fél fej fokhagyma, gerezdjeire szedve, pucolatlanul, 2 babérlevél
- kb. másfél deci fehérbor
- 2-3 deka vaj

A fenn látható fém kacsasütőben egy evőkanál vajat felforrósítottam, és elkezdtem benne sütni a fokhagymát és a félbetört babérleveleket. Addig a csirkedarabokat megmostam, megtöröltem, sóztam-borsoztam. Az illatos vajban hirtelen megpirítottam őket, majd beszórtam őket a rozmaring-majoranna-kakukkfű-zsálya keverékkel, és alájuk öntöttem a bort. Fedővel a forró sütőbe toltam, majd egy szűk órával később kivettem, vajdarabkákkal megpotyogtattam, és ropogósra sütöttem a pipit. Elég egyszerű, elkészítésre és ízre is, úgyhogy valami izgibb köret, vagy meglepő kombinációjú saláta jó hozzá.

egyébként ez jó nap, végre érzem hogy megszabdultam kicsit a szakdogától (nem örülök olyan sokáig, mert mindjárt záróvizsga), egész nap heroes 3-aztam (kezeket fel, ki ismeri ezt a klasszikus remek játékot!:D) elmehettem ma vásárolni anyával (bár nem volt olyan sikeres, mint kellett volna, papucsot és fehérneműt azért sikerült venni, ami a legfontosabb volt, sőt, a papucsot véletlenül féláron (béna volt az eladó, haha) ), úgyhogy lazítottam.  Ja, és a tescoban hapható chilis csavart nevű új péksütemény kellemes meglepetést okozott, mert tényleg chilis volt. Végre valami ami nem csak ímmel-ámmal csípős, hogy mindenféle macskajancsi elégedett legyen! neeeem, kemény, férfias, izmoscsípős! nagyon finom! tessék kipróbálni annak, aki szereti! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése