2012. augusztus 15., szerda

Mapo tofu- a nagymama tofuja (麻婆豆腐)

Annak, aki kezdő a szecsuáni konyhában, és annak, aki kezdő a tofuval- szerintem mindenkit megtérít. Tuti.

MAPOTOFU


- 1 tömb tofu (30 dkg) (350 ft)
- 2-3 újhagyma/csemegehagyma (50 ft)
- 1 ek. reszelt gyömbér
- 1 ek. reszelt fokhagyma
- 1 tk. erős pista
- 1 tk. feketebabpaszta (én csaltam és tettem bele miszot helyette, kimondjameg!)
- 1 dl. szójaszósz
- 1 tk. frissen tört szecsuáni bors
- 1 szűk ek. keményítő

A hagymát felkarikáztam, egyiknek a zöldjét is, a másikét félretettem a végére. Egy ek. olajon elkezdtem pirítani a pistát, gyömbért, fokhagymát és hagymakarikákat. Felszeltem a tofut és mikor az illatos, szemkönnyeztető alapba beletettem, felöntöttem szójaszósszal és vízzel is, hogy kb ellepje a tofut. Belekevertem a miszot és a borsot is, és hagytam rotyogni, míg megfőtt a tofu- max 10 perc, nem sok. Végül egy kis hideg vízben elekevert keményítővel sűrítettem. A végén rászeltem a maradék zöld hagymaszárat. A kínaiak szeretik, ha a nehéz, csípős mártást egy kis ropogós frissesség üdíti fel. Jázminrizzsel kiváló! És olcsó! hiszen alapanyag kevés, a többi csak fűszer:)

vannak olyan receptek is, ahol darált disznóhúst is tartalmaz a mártás, de éttermekben általában ez az étel a vega kaják közt szerepel ezért készítettem én is aképpen. Meg így jóval olcsóbb is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése