2012. január 17., kedd

Oyakodon

Oyakodon, vagyis ahogy egy tanárom nagyon művészien fordította, "anya és lánya a rizsen". Az "oya" a szülő, a "ko" a gyerek, a "don" pedig a "donburi" rövidítése, ami csupán annyit jelent, hogy valami, rizskupacon tálalva (általában egyébként bármi, hagymával és tojással). Tehát az anya-lánya rizs: tojásos csirkehús rizzsel. Egy egyszerű japán étel, amihez szinte mindig van otthon minden. És így belegondolva, eléggé morbid neve van. De nagyon finom.

OYAKODON (2 főre)
(szégyellem, de olyan éhes voltam, hogy faltam mielőtt eszembe jutott volna fotózni, így lopok... innen)
- egy bögre rizs
- 1 dl meleg víz
- fél tk. dashi vagy negyed leveskocka
- 2 ek szójaszósz
- 1 fej hagyma
- 1 ek szaké vagy ugyanennyi fehér főzőbor
- 1 ek mirin vagy fél ek bor+víz+kis cukor
- 1 tk. barna cukor (fehérből fél is elég)
- fél csirkemellfilé
- 4 tojás

A rizst szokásos módon megfőztem. A folyadékokat (dashi+ víz, szójaszósz, szake, mirin) és a cukrot összekevertem, és egy serpenyőbe (aminek van fedele!) öntöttem. A hagymát felszeleteltem, és a serpenyőbe tettem azt is. Alágyújtottam nagy lángon, és kb. 5 percig főztem fedő alatt a hagymát. Addig megmostam, megtöröltem és felkockáztam a húst. Azt is hozzáadtam, újra rátettem a fedőt és hagytam újabb 3 percig, majd kevertem, és ismét pár perc. Addig feltörtem 4 tojást, és enyhén összekevertem. Nem felvertem, az nem nagyon japános, épp csak kilyukaszottam a sárgákat és kicsit megkutyultam. Felét ráöntöttem a leves-hagymás húsra, és picit összeforgattam, majd újra rátettem a fedőt egy percre. A maradék tojást is ráöntöttem, visszatettem a fedőt, majd elzártam rögtön a lángot.
Kiporcióztam a rizst, és rámertem a hagymás-tojásos húst.
Remek étel. Japánosan gyors, a tojás lehető leginkább lágy és ízes, a szósz alatta remek, és az egész együtt... meglepően gyors, olcsó, egyszerű és finom étel, és tényleg europizálható jelentős értékvesztés nélkül is!

Összköltség: 4x35 tojás, 230 fél csirkemellfilé, 160 egy bögre kerekszemű rizs. 280 ft/ adag. olcsóbb, mint egy zacskó virsli meg 3 zsemle. És jóval egészségesebb is...

2 megjegyzés:

  1. Ilyet én is csináltam már...isteni ^_^

    VálaszTörlés
  2. jah én is meglepődtem, egyáltalán nem számítottam rá hogy ilyen finom lesz... következő műsorszám majd a gyudon lesz....áááh :O~

    VálaszTörlés