2012. április 11., szerda

Müzliszelet

Müzliszelet...mintha nem lenne szinte mindenkinek receptje hozzá:D sebaj. jó cucc, nagyon finom, az van benne amit szeretnénk, és ropog és ropog és csammogjuk és csammogjuk, egy szelet végére pedig jóllakik az ember, annyit csammogott... de nagyon jó, nagyon, tényleg.
Olvastam vagy ötvenféle receptet, jó szokásom szerint csak kutyultam összevissza a végén, nadena, azért mégiscsak lett belőle valami:) Gondolom ez egyébként is olyan dolog, amibe mindent belehajigálhat az ember:)

MÜZLISZELET

- fél zacskó (kb 250 gramm) kisszemű zabpehely
- (maradék "puffasztott gabonagyöngy" nevű hungarocellgolyószerű ízetlen reggelizőizé, amit nem evett senki)
- 5 marék natúr kukoricapehely, menet közben morzsolva
- 5 marék tönkölykorpa
- 5 ek lenmagliszt
- két marék kókuszreszelék
- 10 deka aszalt szilva, apróra vágva
- egy marék funky kevert arany és barna lenmag (persze jó a sima is, csak milyen jól néz már ki, de tényleg, összekeverve a kettő:D)
- 2 ek barna cukor (mert ennyi volt csak, most aláírom, hogy elbírt volna többet!)
- 5 ek méz (ebből meg direkt nem akartam többet tenni, mert kincs)
- 1,5 dl forró víz
- 5 deka vaj
- 3 nagyonnagy ek. mogyoróvaj (vagy 5 kicsi, csak hogy maradjunk a sok ötösnél:D)

A száraz cuccokat jól összekevertem, majd a barna cukrot,mézet és a vajat vízzel összeforraltam és belekevertem a mogyoróvajat. Ezzel a panccsal összekevertem és jól átnedvesítettem az egész száraz alapot. Kis víz, ha kell, nem baj, a lényeg, hogy ha a markunkba szorítjuk a masszát, összeálljon, de kis törésre morzsolódjon is. szóval olyan tömöríthető de nem cuppogós keverék kellene hogy legyen. Ezt egy A/4-es alapterületű, sütőpapíros tepsibe gyömöszöltem bele, jól letömörítve, lehetőség szerint egyenletesen vastagon. nem maxon, de magas fokozaton ment a sütő, olyan 180-190c lehetett. 20 perc és aranybarna a teteje, ropogós, a közepe pedig még éppen kellemesen lágy de nem nyers. teljesen hűjlön ki, csak aztán érdemes szeletelni!

komolyan, valami állatijó.
Ennyi rostot egy kajába összezsúfolni eszméletlen, számítson mindenki egy jó nagy...bélrendszerpucolásra. Emellett elég komoly energiabomba, szénbányászoknak és egyetemi hallgatóknak különösen ajánlott, egy almával ultimate reggeli.
Nem lehet hülyeség egy kis fahéjat vagy vaníliát keverni a nedves részbe, de izginek találnék egy narancshéjas-mandulás-fahéjas dolgot is, vagy csokidarabkás aszalt meggyeset... sárgabarackot kesudióval, mogyoróvaj helyett baracklekvárral...húha de belejöttem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése